Semester

Äntligen semester!
 
Den startade gott.
Regn hela dagen igår, men på kvällen avtog det och solen visade sig lagom tills vi skulle spela hemmamatch.
Motståndet hade en genomsnittsålder ca 15-20 år lägre än oss.
De var betydligt kvickare och hade bra passningsspel.
Och även om vi tog oss i andra halvlek så var brakförlusten ett faktum.
Men det blev inte tvåsiffrigt och vi spräckte nollan i alla fall, alltid något.
Jag som sällan blir arg på planen fick faktiskt ett sådant utbrott på en tjej som knuffade mig så mycket att domaren kallade oss till sig och sa att nu spelar vi fotboll och inte massa annat trams.
Men liten seger ändå när det var vi som fick frisparken med oss, alltså var jag inte fel ute.
 
Efter matchen stack jag hem till en i laget och såg matchen mellan Wales och Belgien.
Var helt säker på att Belgien skulle vinna, så döm om min förvåning när Wales petade in mål efter mål.
En mycket trevlig kväll, med ett trevligt avslut.
 
Imorse kom barnen och vi befinner oss i karantän då O fått vattkoppor.
Så tur att det inte skall vara kanonväder de närmsta dagarna i alla fall.
Så lekdejter med folk som haft eller vill ha vattkoppor mottages tacksamt!
 
På onsdag har jag en day off i mammalivet - då blir det Petter i Alingsås ihop med kompisar.
Det skall bli jäkligt kul, har ju gillat honom länge, men aldrig sett live.
100 spänn dessutom är ju nästan gratis =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback