Min egen värsta fiende

Att leva med nästan konstant oro och en delvis närvarande ångest tär på en och dem som står en nära.

Att vid triggande moment gå så helt upp i oroskänslorna att den rationella sidan aldrig verkar ha funnits.
Och i detta kaos försöka agera sig fram till en lösning skapar bara mer kaos och slutligen ångest för att situationen blev ännu värre.
Den gyllene onda cirkeln helt enkelt.

Fick serotoninhöjande läkemedel utskrivet till mig för ett par dagar sedan. Hoppas att det kommer hjälpa mig att hitta den stabilitet som behövs för att i lugn och ro hitta strategier som skall funka för mig i de moment jag blir triggad.
Strategier som skall ge mig möjligheten att skifta tills jag är i ett mer rationellt stadie och då kan agera utan att skapa mer kaos.

Skrev upp ett par mål igår för mig själv.

Idag har varit en tung dag. Vab/jobb och en tung ångest nästan hela dagen.
Illamående, förhöjd puls, muntorrhet och tunnelseende.
Ibland är det extra skönt med barnen, för de tvingar en att skifta fokus. 

Nu är det dags att kämpa för att återta mitt liv. Att inte tillåta andra att delvis styra det.
Det kommer ta tid, men det kommer att bli bra!
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback