Äntligen vuxen?

Idag har jag haft möte på banken.
Mina föräldrar var nämligen tvungna att vara medlånatagare på en del av mitt bostadslån för att jag skulle kunna köpa min bostad.
Nu när mamma gått bort behövde vi lägga om lånen så att inte dödsboet stod på en del.
Min och pappas ståndpunkt och önskan var att hela lånet skulle övertas av mig, det är ju ändå jag som betalar allt och har gjort sedan jag tog lånet för drygt två år sedan.
Men banken kanske fortfarande skulle anse att jag hade får dålig inkomst.
 
Men YES!!!
Lånet kommer nu att övertas av mig i sin helhet.
Tror det gick igenom eftersom pappas hus finns som någon form av säkerhet i bakgrunden och jag är enda barnet.
Men oavsett - en stor sten som föll från axlarna både från mig och pappa.
Så jäkla skönt!
Nu kan jag lägga den stressen bakom mig som varit närvarande sedan mötet bokades för en månad sedan.
 
Så idag känner jag mig lite mer vuxen än innan.
Jag är betrodd med mitt eget bostadslån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback