Familjens nya leksak - SUP

Min kompis Emma har en, hon gör ofta turer med sin son sittande framför ut till holmen utanför där de bor.
Min kusin har två, fick prova en av dem när vi var och tältade vid en sjö i Markskommun förra sommaren.
Så nu tänkte jag att det var dags för vår familj att skaffa oss en leksak som främjar mer uteliv och dessutom, nu i pandemitider, ger oss en möjlighet att njuta av badliv en bit ifrån alla andra.
Sagt och gjort - jag köpte SUP-paketet min kusin tipsade om.
Bonusen var dessutom färgen gult, som är min äldstes nya favoritfärg.
 
(null)
 
Häromdagen när det var 27 grader och måttlig vind provkörde jag brädan i lokal liten sjö.
Relativt lätt och snabbt att pumpa upp med pumpen som medföljde.
Paddeln är fyrdelad vilket gör att den går lätt att stoppa ner i ryggsäcken som brädan ligger i.
Stoppade mina tillhörigheter av värde i en vattentät liten packpåse oh resten i en plastpåse och lade framför mig och sköt ut i vattnet.
(null)
 
Det blev ett par vingliga ändringar mellan sittande och stående position, men inga ofrivilliga dopp denna gång. Så en hyfsat stabil bräda med sina 81 cm i bredd.
Skall bli intressant att se hur den är när barnen och ytterligare 55 kg tynger ner den.
(null)
 
Blev ett par härliga timmar där jag paddlade runt sjön och imellanåt helt enkelt bara lade mig ner och solade och tog en liten powernap.
Vaknade när jag nästan krockade in i bryggan till en av sjötomterna, Gevalia någon som bjuder?
(null)
Hoppas vi kommer få fina år tillsammans brädan, jag och barnen =)
Och nu ett par månader kommer den ligga i bagagen jämt ifall man åker förbi nån liten havsvik eller sjö som ser inbjudande ut.
 
Tack till Surfers i Varberg för snabb leverans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback