Visdomstand som bråkar

Det började för ca en månad sedan då jag bet sönder en vällagad visdomstand i underkäken.
Fick en tid två veckor senare hos tandläkaren där de tog bort den gamla lagningen och fick borra lite till då det kommit in karies under fyllningen.
Då var de nästan inne vid pulpan till sist för att det blev så djupt.
Ny lagning sattes i och fick besked om att det kunde börja göra ont och i så fall var jag tvungen att komma in igen så de kunde lätta på trycket.
 
En vecka senare började det göra lite ont.
För var dag blev smärtan värre och jag ringde och bokade tid igen.
Sista två dygnen gick jag konstant på värktabletter och vaknade på natten av smärtan.
In och ta upp lagningen och sticka hål på pulpan för att låta tanden blöda ur.
Det visade sig att den var rejält inflammerad.
Sedan boka ny tid för konsultation om det var läge att dra tanden eller eventuellt kunna rotfylla den.
 
Idag var jag på plats för tredje gången och det kommer bli att vi tar bort tanden.
Ena roten var dock lite krökt i änden så min ordinarie tandläkare skall fundera på hur och vart vi gör det och ringa mig.
Antingen blir det en vanlig dragning på min vanliga klinik eller så får jag en tid för tandkirurgi.
Jag blir nöjd och glad bara jag slipper att ha ont.
Det tar energi att inte kunna sova och gå med smärta till och från under dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback