Dags för julledighet :)

Vi smygstartade Luciafirandet med ett kallbadande luciatåg den 12:e december.
Nästan hela gänget var samlat och gick ner i det isfria vattnet sjungande för full hals.
Kallt.... men inte så kallt som jag trodde, med tanke på att det denna gången var ca 5 grader kallare än senaste gången jag badade.
(null)
 
Efter doppet firade vi Mikael som fyllt jämnt.
De hade ordnat så fint för honom, med tomatsoppa i termos, hembakade foccaccior, snackshalloumi, små bakelser och choklad.
Och så fick han denna fina skulptur som är honom på pricken likt :)
Barnen fick grilla korv över öppen eld i eldstaden.
(null)
 
(null)
 
(null)
De var mer än nöjda kan man ju säga efter en timmes nsöbollskrig och sedan korv med bröd och en massa choklad och skumtomtar.
Rasmus kommentar när jag skickade honom bilden var "Vad fin jag är!". Sådant blir man ju lite extra lycklig av som förälder.
 
(null)
Sedan har vi gjort julgodis, tre sorter. Mammas mandelmasseägg, rocky road och så receptet på egen bounty som chefen slängde ur sig på teams. Det mesta är redan slut så nu när vi får två dagar ledigt innan julafton får vi göra en ny sats :)
 
(null)
Dessutom har granen klätts och tomten har hittat till den, för nu ligger det fullt med klappar under granen.
Nu håller vi bara tummarna för att vi får fira julafton tillsammans med lite nära och kära.

God Jul och ett gott slut på 2021 <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback