Det lackar mot jul...

Och det märks när det kommer till arbetsbelastningen.
Har ryckt in på logistik och hjälpt till mer varufördelningen i år eftersom den nya personen är ny och det automatiska påfyllet nog måste trimmas in väldigt för att fungera i julhandeln som är extremt mycket högre än normalförsäljning.
Så just nu skulle man kunna säga att jag jobbar 85% på logistik och typ 30% på ekonomi.
Och det räknar ju alla ut att det inte blir bara en heltidstjänst.
En vecka till, sedan kan vi inte göra mer åt varor i butik i alla fall och då återgår jag till att enbart tillhöra ekonomigänget igen.
 
Mitt i alltihop har jag ändå hunnit göra julfint hemma.
Började en vecka före advent med att hänga upp röda gardiner och stjärnor.
Och nu idag puyntade jag och barnen upp det mer juliga pyntet samt klädde granen.
Så NU har vi faktiskt julmys i vårt hem och det känns fint :)
 
Annars testar jag nya vägar framåt.
I fint samförstånd med bästa Mikael.
Så himla glad att jag träffade på någon just som han.
Någon som inte är rädd för att göra saker annorlunda om det är vad som behövs för att känna glädje och lätthet.
Nu är det bara min hjärna som skall vänja sig vid lite nya spår istället för det normativa den är inprogrammerad med.

Ser fram emot ett par dagar ledigt innan jul tillsammans med barnen som firar resten av julledigheten hos sin pappa. Sedan några dagar extra ledigt igen efter nyår i samband med äldste sonens födelsedag.
Det blir en fin start på det nya året.
 
Enda smolket i bägaren just nu är att vår julfest, som skulle vara i våra nya kontorslokaler, blev inställd p.g.a. den ökande smittan av Covid.
Man kan ju hoppas att folk tar restriktionerna nnu på allvar, så det ebbar ut och vi kanske kan ha en grym inflyttningsfest någon gång under Q1 istället.
 
Ha nu en fin adventstid ni alla <3

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback