Krönika 2023

2023.
Ett tufft år på många sätt.
Men också ett år där jag växte - som människa, som förälder och i min självkänsla.
Jag önskar ingen det jag gått igenom detta året, men är så otroligt tacksam för det stöd jag fått och vad som kommit ur det.
Att ha gått ifrån avgrundsångest och rädsla att inte få vara med mina barn på halvtid, till att vår relation innehåller skratt och kärlek under mitt tak.
Så får det vara. Bara fokus på det jag kan kontrollera och förändra, resten måste jag släppa.
Men mina killar är det viktigaste i mitt liv och jag vill bara det bästa för dem.

Utöver detta arbete som pågått 24/7 mentalt under hela året, så har det också hänt en massa roliga saker och nya upplevelser har lagts till i minnesbanken:

Januari
(null)
Firade äldste sonens 11-årsdag :)
(null)
Vandring ut till Måkläppens naturreservat för sälspaning.
 
Februari
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
Sportlovsdagar i Värmland med Emma och gänget. Yngste valde att stanna hemma med sin pappa, men vi andra hade härliga dagar på både is och i äventyrsbad och Lars Lerins utställning på Sandgrund.
(null)
Jag unnade mig och Anders en övernattning på St Jörgens SPA - så värt!
 
Mars
(null)
 
(null)
Spel inomhus
(null)
Som sedan byttes mot spel utomhus.
April
(null)
 
(null)
På tur i närområdet med vattenfallsspaning och korvgrillning ihop med kompisar :)
 
(null)
 
(null)
Påskfirande på skånska landsbygden inklusive lerduveskytte - första gången i mitt liv och ett par träffar fick jag till.
(null)
 
(null)
Vi firar yngste sonens 9-årsdag med Pinchos och bio :)
 
(null)
Stolt kille efter att ha fått det gröna kortet!
 
Maj
(null)
Långa bryggan i Bjärred - en oas om man älskar havet.
(null)
Tomatens hus under utflykt i Skåne.
(null)
Mitt femte och hittills jobbigaste Göteborgsvarv.
(null)
Utflykt till Karlsborg och släkten under Kristi Flygare.
(null)
AW med poängpromenad och foodtruck på jobbet - kidsen fick hänga med.
 
Juni
(null)
Hel helg i Småland tillsammans med barndomsvän och hennes hund, hur blir det bättre än så?
(null)
Fotbollscup på svenska flaggans dag.
(null)
Kompishäng efter bad i sjön hemmavid.
(null)
Vi - på bröllop i Lund.
(null)
Avslutning med världens bästa P14.
  (null)Två härliga dagar på Chappen med mina finaste banditer.
 
(null)
 
(null)
Midsommar hemmavid, förutom en spricka i en tå på lilleman, så var det en hit :)
(null)
Sommarlovsglass vid havet <3
Juli
(null)
Killarna fick låna min SUP och paddlade runt sjön med matsäck ombord.
(null)
Getingboet tas bort från balkongen.
(null)
Mitt första, men inte sista, besök på Mellbystrand.
(null)
Semestervecka med kärleken startade i Ronneby.
(null)
Sedan bad på sandhammaren.
(null)
Hämta kraft vid Ale Stenar.
(null)
 
(null)
Sedan semester med barnen, som startade med grill, spel och bärplockning hos morfar.
(null)
Packad bil.
(null)
Lunchstopp på Mellbystrand. De höga sanddynerna var roligare än vågorna i havet.
(null)
På tur i Kågeröd.
(null)
Beachhäng i L.A.
(null)
Familjefejd i bowling i Helsingborg. 
(null)
Vi tre <3  FAMILJ
 
Augusti
(null)
Heldag i stan ihop med barnen och varsin kompis. Vi besökte spelutställningen på Världskulturmuseet, men provade också rutschkanan i Grand Curiosas lobby och fick lite hundgos på mitt jobb när vi parkerade bilen.
(null)
Grill hos morfar.
(null)
Äldsten sonen testat mountainbaikeled hemmavid.
(null)
Yngste sonen fick en ny cykel.
(null)
Dagar som denna önskar jag att jag bodde i hus så alla kompisarna fick plats och vi inte behöver vara rädda för att störa grannen under. Gillar när hemmet är fullt av barnen och deras kompisar, men stresspåslaget över att orsaka för mycket ljud är stort.
(null)
Utflykt till Bohus fästning med vänner.
(null)
 
(null)
Semesterdagar på Ven för att fira min 45-årsdag. Fick en natt i glampingtält av Anders i present, så mysigt!
(null)
Kräftskiva i Småland och fick en ny hårig kompis - Zippo.
 
September
(null)
Min oas sommartid  - smithens nakenbad.

(null)
Hemmet fick en höst makeover.

(null)
Egentid med store sonen när yngste sov över hos sin kompis.

(null)
Fotografering med laget, Mbappé style.

(null)
Firar mammas/mormors födelsedag.

(null)
Kvällarna börjar bli mörkare och långa bryggan i Bjärred är vacker i mörkret med sin belysning.
 
Oktober
(null)
Badet helt för mig själv i måsarnas sällskap, fortfarande 15 grader i vattnet - hämta energi.

(null)
Fick en fantastik gåva av min vän Emma.

(null)
Helhelgshäng med bästis och hennes hund :)

(null)
Häng i Alingsås med goda vänner och Lights.
 
November
(null)
Yngste sonen tyckte jag behöver sällskap i arbetet :)

(null)
Julpyntning på jobbet i gemsam regi.

(null)
Utflykt till Mölndal gav 90-talsutställning och Gunnebo slott och trädgårdar.

(null)
Spontanhäng hemmavid efter badkalas. Otippat - men sjukt trevligt.
 
December
(null)
Världens bästa jobb bjöd på grym julfest med aktivteter på stan som gav många skratt, god mat, frågesport och dans till mitt i natten <3

(null)
Bra byggsnö och vi tog NYC till gården.

(null)
Äldste sonen blev lottad att vara paket i luciatåget som 5:orna arrangerar för sina skolkamrater.

(null)
Julafton x 2. Först hos pappa och sedan hos kusin med hans stora bonusfamilj. Mycket trevlig jul detta år!


2024
Mer fokus på det jag kan kontrollera, släpp allt annat. Spara den energin!
Se tillbaks bara för att se hur långt jag kommit.
Fokusera på tacksamhet och glädje.
Mer av allt som är bra, gött och härligt helt enkelt!

(null)

Ett riktigt gott nytt år önskar jag er alla <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback