Nytt år - nystart

Det har varit en bra start på året.
En veckas halvtidsjobb ihop med ungarnas jullov.
Har hjälpt och stöttat yngste i sin utveckling och han får en helt ny start på sitt nya år, vilket känns fantastiskt.
 
Har kommit igång med träningen igen och målet är minst 3 pass/vecka på lunch eller efter jobb eller någon dag under helgen.
Tanken är att jag detta år skall få plats lite mer själv. Att göra saker som gör att jag mår bra och därför också blir en bättre person för alla som behöver mig.
Barnen är så stora nu att de klarar att vara själva en timme eller två under helgen, om de inte vill hänag med och träna :)

Och nu har jag suttit med min budget.
Markerat de poster som nu kostar alldeles för mycket och inte är absolut nödvändiga och justerat genom att ta bort tjänsten helt eller minska till ett mindre paket i den mån det gått pga bindningstider.
Har i alla fall fått ner de fasta kostnaderna med en femhundring nu från om med slutet februari.
Alla bäckar små i detta inflationshelvete med endast en inkomst som skall dra runt hushållet.
Såg att bostadslånen skall bindas om i höst.
Håller tummar, tuttar och tår för att boräntorna sjunkit någon procent tills dess.

Och så fokus på god och tillräcklig sömn, motion och att endast fokusera på det som ligger inom min kontroll - allt annat behöver sorteras bort.
 

Hur gör ni andra i dessa kärvare tider?
Tar ni också och minskar tv-paket, tar bort onödiga app-prenumerationer osv?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback