Trädgårdsmästare

Idag har det varit fullt ös på oss båda.
Efter frukosten strax efter tio gick jag ut och fick startat gräsklipparen.
Yeeeehaaaaa....
Klippte hela gräsmattan. Blev överfallen av tre småvuxna påskkärringar som ville ha godis nånstans mitt i alltihop =) Patrik bytte lås och fixade iordning lite i "syrummet".
När jag klippt gräset var det dags att gödsla och kalka. Så nu hoppas jag att det blir lite bättre.

Sedan gav jag mig i kast med trägårdslandet som verkar ha stått orört i ett-två år.
Grävda upp alla grästuvor och maskrosväster jag hittade och vände på jorden.
Såg att vi har som en liten harv att gå med och luckra upp jorden också, så den skall jag ta ett race med en annan dag. När jag var klar med detta var klockan redan fyra och våra magar vrålade av hunger.

Så vi fixade grillspett med tzatziki och potatissallad och tittade på "Inside Man" när vi åt middag.
Efter maten åt jag så mycket godis att jag nu mår illa som tusan.

Tror jag kommer somna som en stock ikväll.
Glad påsk på er alla!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback