Mellandagsshopping

Vi stack hemifrån vid elva och var tillbaka först klockan sex igen.
En heldag på stan med andra ord.
Först röjde vi runt på HM i Nordstan på jakt efter en kostym till Patrik, men alla ärmar på kavajerna var för korta.
Jag hittade däremot en svart tröja med rutor i rosa och vitt och tre par Hello Kitty-sockar som såg varma och mysiga ut.
Sedan gick vi vidare till Mexx där Patrik faktiskt hittade en kostym.
Han såg först väldigt skeptisk ut när han bara provade kavajen till sina halvslitna blåjeans, men så hämtade jag byxor, skjorta och bälte att prova med så man såg helheten bättre.
Det slutade med att han köpte hela kittet och allt var för halva priset, så han har i alla fall gjort ett kap idag.
Kostymen var grå i manchester, skitsnygg.

Efter det var det dags för lite mat. Pizza och tacobuffé på Lydias fick det bli.
Var väl inte direkt upphetsande, men mätta blev vi i alla fall.
Sedan vidare in i lite skoaffärer för att kolla om vi kunde ha sån tur att det fanns finskor till kostymen på rea också, men Patrik gillade inte någon av modellerna, så det struntade vi i.
Jag ramlade in på Sisters och hälsade på Isabelle som knappt hade någon röst och dessutom feber.
Hon var inte så nöjd över att behöva jobba till sju ikväll.
Sedan vidare in på Gina Tricot där jag chansade och köpte en tubtopp med paljetter utan att prova - den passade dock perfa märkte jag när jag kom hem och går även att använda som kjol.

Patrik mötte upp mig på HM där jag provade jeans.
Dock var de alla för stora som jag fick med mig in i provhytten.
Tycker det är skumt att tumstorlekar kan skilja så mycket mellan modellerna, en tum är ju ändå en tum hur man än vrider och vänder på det.
Vidare upp till Arkaden där jag faktiskt inte hittade nånting alls.
Och så en snabbraid in på HM i Kompassen där jag stod med hela famnen full av olika typer av jeans i en storlek mindre än tidigare, men kön till provrummen var så lång att jag sket i det, eftersom inga av jeansen var på rea i alla fall. Får hoppa in och prova efter helgerna istället.
Och så ett sista stopp på Gina Tricot där jag köpte en kort svart satinkjol och en lång T-shirt.
Sedan stack vi hem igen trötta som små glin.

image786


Kommentarer
Postat av: Åsa

gud så snygg var hittade du den svarta tröjan med rosa på ? Måste ha en nossan tröja jag oxså :)

2007-12-27 @ 15:45:43
Postat av: åsa

HM så klart,noss sticker dit nu :)

2007-12-27 @ 15:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback