Fågelungar

Igår när vi kom hem med min stärkare och skulle lasta ur bilen hittade Patrik två pyttesmå fågelungar på vår garageuppfart.
De måste ha blåst ur boet eller något.
Jag använde en liten skyffel för att försiktigt flytta på dem och lägga dem på vår lilla plattlagda plats framför sopskåpet istället, i hopp om att fågelmamman skulle hitta dem och ta upp dem till boet igen.

Imorse låg de kvar där vi lämnade dem igår.
Men de rörde inte på sig när jag försiktigt petade på dem med foten, så jag antog att de inte klarat nattens kyla utanför boet och frusit ihjäl.
Men när vi kom hem ikväll var de borta.

Skitglad såg jag framför mig hur mamman kommit och hämtat dem.
Sedan kom fina röda katten och strosade förbi... då slog det mig att katten kanske ätit upp dem.
Så då försökte jag intala mig att de faktiskt var döda redan imorse.

Stackars fågelungarna.

Kommentarer
Postat av: Anna

thank you sexy!!
puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback