Plantering av lökar?

Vi var förbi på Plantagen på vägen hem till mamma och pappa igår och köpte blomsterlökar för plantering.
Jag har ju grävt upp två av rabatterna så himla mycket, så det kunde ju vara kul om de ser fina och färggranna ut till våren =)

Men idag är det inget roligt väder så vi får se om det blir något med det, eller om jag väntar till nästa helg.
Skulle dessuto behöva gräva upp två träd och komma på vad vi skall ha istället och plantera dit det, men det får nog också vänta.

Nåja... skall sitta och skissa lite på hur jag vill sätta ner lökarna i alla fall =)
Kolla vad som blommar när och hur höga de olika växterna blir osv.

Sedan har jag lite planer på vad vi skall göra för något roligt på baksidan när vi tar bort det gamla vedskjulet.
Det blir nog någon form av murad rabatt i två plan med en liten buskhäck eller något längst bak för att skydda lite från insyn från grannarnas tomt.
Och så har jag hittat fina blomväxter som passar på murar som liksom hänger över och ner litegrann.


Kommentarer
Postat av: Ann

Tyvärr är det ju inte så att det är bara denna veckan, utan fyra veckor framåt... om det vill sig väl och jag klarar allt jag ska hinna med. Så det blir nog en ganska tung höst tyvärr.



Söndagsledigheten går ju tyvärr också åt till att studera och tvätta :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback