Utmaning - inspirerande personer.

Jag blev utmanad av Sofia-Isobel.


Lista fem personer som inspirerar dig!
Gör en lista på fem personer som inspirerat dig i livet med en kort förklaring varför.
Utmana sedan fem av dina vänner.


1. Madonna - En kvinna som alltid verkar ha ett mål och en fast beslutsamhet att nå det och sedan sätta upp ett nytt mål att sträva efter. en kvinna som tog sig framåt av egen kraft utan att man i efterhand har fått höra så himla många snyfthistorier om en ensam barndom utan kvinnlig förebild då mamman dog tidigt.
Och hon ligger fortfarande på topp efter drygt 30 år i rampljuset.
Det enda negativa är väl att hon trampat på många under sin väg uppåt, men vem av ultrakändisarna har inte gjort det?


2. Bruce Lee
 - Killen som verkligen förde in den asiatiska kampsporten i västvärldens TV-ruta.
Här pratar vi också målmedvetenhet och envishet. Och vilken snubbe sedan, han var helt grym och utvecklade sin egen stil inom martial arts. Synd bara att han dog alldeles för tidigt.


3. Mormor
- För att alltid ha jobbat hårt för att som ensamstående kvinna under 40 och 50-talen försörja sina två barn och alltid se till att de kände sig trygga. En kvinna som aldrig fick den kärlek hon förtjänade helt enkelt.
Tänker ganska ofta på min mormor och att livet är orättvist på den punkten.


4. Bono
-  En kille som verkligen använder sitt kändisskap till att göra stora saker mot världens orättvisor.
Han har samspråkat med de flesta av världens ledare, suttit med på möten om att avskriva ekonomiska skulder i tredje världen osv. Och han drar sig aldrig för att under livekonserter påpeka att alla kan hjälpa på något sätt, de som har de sämre. Dessutom har han en trevlig röst.


5. De som vågar följa sitt hjärta - Alla de som verkligen vågar följa sitt hjärta och satsa på att nå sin dröm oavsett om det handlar om att vilja vara brevbärare eller kanske få åka jorden runt som solomusiker.
Att kunna leva enkelt för att kunna nå sitt mål utan alla prylar omkring sig som vi i västvärlden tar för givet.
Att bara ta stöjobb här och där för att kunna ägna så mycket tid som möjligt åt att bli bättre på "sin" grej och aldrig tveka över om man valt rätt.
Det livet kommer jag aldrig att få, därför kan jag ibland känna mig inspirerad av denna typ av människor, ibland kan jag även tycka att de kanske borde klippa sig och skaffa sig ett jobb ha ha.


Listan är utan inbördes ordning!

Gör den du också!


Kommentarer
Postat av: Ann

Jodå dagen blev bättre :P



Skoj lista, jag får nog ta och göra den sen :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback