Målposter = good shit!

Ok.
Nu kanske ni tänkre vaddå målposter?
En målposter är precis vad det låter som.... en poster där man sätter upp sina mål.
Eller i alla fall bilder som symboliserar målen man har.

Varför?
För att det är mycket lättare att jobba framåt om man har ett klart mål framför sig.
Och vad är bättre än en visuell bild att titta lite på de gånger man tappar fokus?

Vad innehåller den då?
Allt som är viktigt för just dig.
Saker du vill köpa, göra, ha tid till mm.

En del saker som finns med på min poster är:
parfymflaskor - fick symbolisera shopping.
diamantringar - fick symbolisera att jag vill framåt och anta utmaningar i min Mary Kay-karriär.
en hund - får symbolisera min längtan till att kunna jobba sådana tider att vi kan ha en hund.
bild på olika resmål - fick symbolisera lusten att ha råd att resa mer.

I mitten kommer givetvis det viktigaste av allt finnas.
En bild på mig och Patrik.
Den får symbolisera familjen för mig.

Så om jag någon gång tappar fokus, vilket alla gör någon gång imellanåt, kan jag bara titta på den och tänka på de saker jag faktiskt vill kunna göra av det jag får ut av min karriär som fristående hudvårdskonsult.

Lätt som en plätt.

Kommentarer
Postat av: Bright

Japp! Jag håller med affirmation is the shit!..det var så jag gjorde när jag fick min lägenhet med balkong! Klippa å klistra sina mål:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback