Nyårsfirande i Sjövik.

...såg ut ungefär såhär:

14:00
Jag och Patrik rullar upp med stora gula bilen på Emma och Jimmys garageuppfart.
Vi upptäcker att vi glömt efterrätten hemma i frysen då vi packat in alla grejer.
Jag går bort till närbutiken och lyckas hittade en Frödinge äppelpaj i frysdisken och stöter samtidigt på en för ovanlighetens skull nykter Toni Montana...

14:30
Vi testar vårt medhavda, nyinköpta Guitar Hero World, komplett för ett helt band. Givetvis har vi varit nördiga och laddat med våra profiler så vi kan få Achievements!
Spelet är riktigt roligt, även som det är rvårt med trummorna.


15:30
Vi käkar vår medhavda lunch, pastasallad med kräftstjärtar och vitlöksbröd och skålar med första glaset skumpa.
Sedan tittar vi på James Bond - Ur dödlig synvinkel. Jag somnar givetvis men det gör ju att jag är rätt pigg på natten sedan.

19:00
Jag och Patrik går upp för att svida om till lite mer passande nyårsstass. Emma och Jimmy börjar greja med potatisgratängen. Helt plötsligt vägrar ugnen att fungera. Vad gör vi nu???
Jag tycker att vi kan prova att göra den i micron... Jimmy googlar recept och ringer sin styvmor och vi kommer fam till att det funkar med micro. Varmrätten är räddad!

19:30
Vi tar över i köket och Emma och Jimmy svidar om.
Grabbarna har grå kostym och vi flickor har fina klänningar. Emma toppar t.o.m. med en liten hatt!
   

20:00
Förrätten står på bordet. Den består av toast med lax toppad med löjrom och skagensallad.
Mycket gott!  Katten Charlie får dagen till ära en bit lax han också. Andra katten Ragge har gömt sig i källaren och vill inte ha lax.


20:30
Killarna trotsar kylan och går ut i bara kostymerna för att grilla köttet till varmrätten.
Under tiden sitter jag och Emma i ett varmt och gott kök och snackar skit och håller koll på potatisgratängen i micron.
Sedan äter vi det supergoda köttet, gratängen med lite bearaisesås och sallad till.
Alla utom jag dricker rött till varmrätten, tycker inte om rött så jag tar en cider istället och så givetvis mer Champagne.

21:30
Jimmy fixar fram Irish Coffee till alla utom mig, jag gillar ju ingen av de ingredienser som är med utan fortsätter dricka cider och champagne. emma får t.o.m. en klick grädde på nosen.
Bordet är nu fullt av diverse olika glas. Sherryn var det nog ingen som riktigt föll för.
   

22:30
Vi kommer fram till att vi är alltför mätta för att orka med dessert just nu, så vi går istället in till vardagsrummet och kör igång ett spel med Buzz. Emma vinner och ser jätteglad ut =)
Jimmy är nog mest glad över att inte jag vann.... nåt som hänger kvar sedan halloween hemma hos oss.


23:30
År 2008 skall dansas ut till techno bestämmer Jimmy och drar på för fulla muggar.
Emma och jag är givetvis på och dansar loss vi också. Tur att jag hade kofta för min klänning envisades med att åka ner över bysten hela tiden. Patrik har lämnat stampandet bakom sig och tar på sig fotografhatten istället.


23:50
Nu packar vi med oss glas, champagneflaska, nyårsbomb och cigarrer och beger oss ut i kylan för att skåla in 2009.
Det är frostigt och runt  -5 grader. Som det skall vara en nyårsnatt.
Jimmy skall försöka ge mig en cigarr samtidigt som jag försöker öppna champagneflaskan, vilket gör att jag täffar honom mitt i ansiktet med korken... sorry!
Ett par minuter senare har vi alla varsin tänd cigarr och något i glasen.
Jimmy tänder bomben!

00:00
GOTT NYTT ÅR !!!
   


00:05
Vi sällar oss till grannarna som också kommit ut för att titta på fyrverkerier och skåla.
Emma och Jimmy pratar om den hemska sherryn vi drack varpå grannen kommer ut med en liten flaska hemgjord rödbetssherry som de får i present. Nice!

00:30
Vi börjar tycka det är väl kallt och går in igen. Givetvis skall även 2009 dansas in.
Jimmy tycker dansband är bra till detta. Jag skiter i vilket utan ler bara lyckligt i Patriks famn.
I år blir vi man och fru!

01:00
Vi får fram efterrätten nu när resten av maten hunnit sjunka undan en aning. Det blir då äppelpaj med vaniljglass.
Enkelt men gott. Jag äter nog upp halva pajen själv. Typiskt mig.


01:30
GHW åker fram igen och vi rockar fett då Kelet dyker in genom dörren med en stor ryggsäck på ryggen.
Han förklarar att han är på en walkabout och därför inte får sätta sig ner, men han tingar oss att lyssna på en gubbe som heter Seasick Steve på youtube. Detta visar sig vara en helt grym bluesgubbe med en gura med bara tre strängar och en uppochnedvänd trälåda han stampar takten på.

02:30
Kelet har gått vidare på sin walkabout och vi spelar lite mer GHW. Dock börjar en del bli för fulla, så det går mindre bra.


03:15
Emma och jag tackar för oss och går för att sova. Jimmy och Patrik sitter kvar och spelar tv-spel.

05:00
Jimmy tycker att de skall dra vidare på efterfest hos nån av alla grannarna i Sjövik. De ringer Kelet för att kolla vart han är, men fattar inte vad han säger. Patrik övertalar Jimmy att skita i efterfest.
Som motprestation hjälper Jimmy Patrik upp till sängen då han somnat i soffan.
Grabbarna Grus!


Men vilken rolig nyårsafton i hade!
SUPERDUPERBRA!



För bilder kika in här: http://www.facebook.com/album.php?aid=78902&l=69eab&id=675986868

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback