En dag med bra flyt.

Har fått gjort en massa bra saker idag!
Stack hemifrån halv elva och strosade genom Nordstan på väg till Trygghetsrådet.
Träffade min handledare för första gången.
Hon lät lite barsk på telefon då vi bokade tiden, men kändes inte så barsk då vi satt ansikte mot ansikte.
Snarare som en mycket driftig kvinna som får saker gjort och det är exakt en sådan jag vill ha som skall hjälpa mig framåt.
Sedan kändes det gött att få ett par pointers på mitt CV. Hon hade inget direkt att klaga på.
En grej skall jag stryka och så skall jag lämna lite mer förklaring på två rader, som för mig är självklart vad det innebär, men inte för en som inte känner till hur mina arbetsuppgifter ser ut.
Så jag behövde inte gå CV-seminarie om jag inte gärna ville.
Känns bra att veta att det finns en till som skall hjälpa mig hitta nytt jobb utöver jag själv.

Sedan strosade jag runt lite bland affärerna.
Köpte en kjol på HM som egentligen inte alls är jag, men det var mina färger och den var väldigt fin på.
Tillsammans med ett enkelt linne eller en söt blus kan den bli kanon.
Sitter högt uppe i midjan och är sedan lätt utställd med ganska mycket vidd, så lite 50-talsmodell skulle jag vilja säga.
Hittade även ett par schyssta sandaletter som ni kunde se i förra inlägget =)

Efter det vidare till Mölndal där jag lämnade de sista varorna från make up:en i onsdags.
Fick även se färgerna på de blommor jag skall ha i min bukett på lördag och fick två nya beställningar på eyelinerpennor.
Det tacka vi för!

Sedan styrde jag kosan mot IKEA där de fortfarande inte hade fått in den plastgarderob jag ville ha, så nu köpte jag en annan modell sålänge.
Köpte en ny låda med olika fack och lock till mina varor också så jag kan dela upp det ytterligare.
Dessutom åt jag en väldigt sen lunch för mig själv. Potatis och grönsakspytt med kummelfilé och nån örtcreme.
Mycket gott!

Passade på att svänga in hos Göte Carlssons bilverkstad och köpte mig ett lackstift till bilen så jag kan skrapa bort lite rostfläckar och fylla i med nytt lack.

Vidare till Kungälv och Ish där Emma har sin tatueringsstudio,
Littlebirdtattoo.
Lämnade in läppstiften hon väntade på sedan förra veckan.
Och så fick jag gosa lite med lilla chihuahuan Donna som bor i butiken =)

Nu är jag äntligen hemma i alla fall!
Gött... nu skall vi fixa lite mer bröllopsplanering.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback