Arbetsförmedlingen.

Så, nu har jag genom nätet skrivit in mig som arbetssökande på Arbetsförmedlingen.
Måste dit personligen inom 14 dagar med intyg och betyg för att det skall bli giltligt.
Så på skärtorsdag klockan 10 när de öppnar tänkte jag stå och hänga på låset.
Frågade dem även om hur det funkar med enskild firma kontra A-kassa, men blev då hänvisad att ta kontakt med Unionens a-kassa som jag tillhör.
Så nu har jag mailat dem och bett dem hänvisa mig till något kontor i Gbg-området där jag kan få ett möte med någon som kan förklara för mig hur det funkar.

För det verkar lite sjukt med dessa regler.
Drar jag in mer än nånstans runt 30.000 så måste jag enligt lag ha ett företag och betala skatt, annars är jag en skattesmitare, men om jag har en ensild firma är det inte säkert att jag är berättigad till full a-kassa.

30.000 minus inköp ca 45% av totalen = 16.500:-
Sedan dras väl ytterligare en tredjedel minst för skatter och sociala avgifter.
Och 11.000 på ett år blir man ju knappast fet av,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback