Tattoo Meltdown 2009

Igår var vi alltså på tatueringsmässa i Trollhättan. Tattoo Meltdown 2009.
Det var jag, Patrik, Tommy, Sofie och Andreas som åkte ifrån oss.
Andreas var chaufför och hämtade upp folk på vägen.
Vi hade lite problem att hitta till Folkets Hus först, men efter två rådfrågningar på vägen gick det fint.
Kan inte påminna mig om att jag varit inne i Trollhättan innan, bara på Bike som ligger strax söder om.

 

Väl framme sprang vi på David och Charlotte. David, All Custom Tattoo, hade gjort en del jobb under dagen, men var nu klar och höll på att packa ihop det sista av sin utrustning.
Jag minglade runt på egen hand en liten stund och sprang på Linda från No Fear Tattoo, hon var precis klar med ett jobb, men var lite stressad över att hon skulle hinna med ett till på Heidi Hay.
Sedan satte vi oss i fiket ett tag och drack lite öl, cider och jag och Patrik delade på en pita med köttfärs, sallad och dressing. Hasse mötte upp oss och tog ett par öl han också.

     

   

Efter en stund kom vi på att det kanske var dags att kika lite bland klädstånden om vi skulle hinna innan alla plockat ihop allt. Sagt och gjort. Inne på junkyard hittade jag en skitmysig tröja/jacka från Emily Strange som hade päls på ena sidan och var vändbar. Dessutom var det små söta öron på den pälsiga sidan av luvan. Patrik lyckades dessutom pruta ner den en hundring eftersom det fattades en del på dragkedjan.
De hade skitmycket coola skor också, men de jag fastnade för mest var för små.
Sedan var det ett stånd som sålde böcker om tatueringar och dylikt. hittade två tuffa böcker, en om Dita von Teese och en om Bettie Paige. Men jag köpte inget. Det var för dyrt tyckte jag.
De dyraste böckerna var om japanska tatueringar, de låg på 2.700 spänn/styck.

   

Sedan startade banden. Och om det har ni kunnat läsa tiigare idag, så det drar jag inte igen =)
Men här är lite bilder på vårt sällskap under spelningen. Plus några hojar som stod i entrén.

   

Vi lämnade Trollhättan bakom oss nån gång runt halv tolv.
Och vi var hemma i huset igen en dryg halvtimme senare. Gött att det inte är längre att åka.
Jag var givetvis tvungen att prova mina nya gosiga tröjjacka så fort jag kom hem =)

 


Kommentarer
Postat av: Ullis

Lät som en toppenafton

Postat av: Åsa

Aw, låter grymt. Jag är ju rån dom trakterna från början, så har bott i Thn några år. Jädrigt läcker jacka/kofta/tröja, jättesnygg! :)

2009-03-01 @ 18:47:06
URL: http://pinklaady.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback