Min Möhippa - en väldigt aktiv dag =)

08:45
Det bankar hysteriskt på glaset bredvid vår ytterdörr, jag ligger fortfarande naken i sängen och funderar på om jag skall gå upp eller inte.
Jag fattar att ahhhh.... today is the day!
Får snabbt på mig mjukisbrallor och ett linne och öppnar med Patrik skrattande bakom mig.
Möts av en svartkåpad människa med mask för ansiktet.
Blir försedd med ögonbindel varpå jag säger "men jag har ju inga trosor på mig".
Får lov att gå in på toaletten och snabbt göra mig iordning för dagens äventyr.
Sedan placeras jag i bil med både ögonbindel och hörselkåpor och blir matad med frukostmacka som Patrik fixat på morgonen.

10:00
Kliver ut bilen på en grusplan. Hör hur folk tisslar och tasslar och fnittrar runt om mig.
Känner inte igen alla röster, men har listat ut ett par i alla fall.
Hör en massa gnäggande hästar i bakgrunden och så släpps ögonbindeln och jag får en liten snapsmugg i plast i handen. "Jesus" tänker jag, kan ju inte dricka sho nu om vi kanske skall rida, då trillar jag ju av direkt.
Det visar sig att det är alkoholfritt rosa bubbelvin som skall drickas, puh!

10:30
Vi får lite instruktioner om vad westernridning innebär och hur man gör och en presentation av hästarna som skall användas under dagen. Jag får en häst som heter Princess och är halvarab. Hon tvärdiggar den rosa comboyhatten med fjäderfluff jag blivit försedd med =)
Det var väldigt annorlunda att rida western om man bara ridit på vanlig ridskola innan, men efter ett tag började jag fatta även om det gick lite fort imellanåt.
Efter ca en halvtimme på ryggen får vi byta plats med andra halvan av gruppen som övat lassokastning.
Jag var helt crappy på det, men efter typ tio försök lyckades jag fånga in "kalven" och då tänkte jag att det var bäst att sluta.
Becca däremot var helt grym och lyckades fånga både hinderstolpe och ridhjälm på ett och samma kast =)

12:30
Vi sätter oss bredvid en fårhage mitt ute på landet i Säve och äter den picnic om tjejerna tagit med.
Camilla har gjort en kanongod sallad med linser, kyckling, getost och lite annat och en dressing med chilismak.
Servetterna ha texten "Last night out" på sig, mycket passande.
Här får alla presentera sig och berätta vad de har för anknytning till mig =)
Jag har givetvis fortfarande på mig min fina rosa comboyhatt med lull.

14:00
Vi åker fel till dagens tredje destination och hamnar på macken vid Frölunda Torg-motet.
Camilla bjuder dem som vill ha på glass. Jag blir ännu mättare och hör att nästa ställe vi skall till ligger på Redegatan.
Kopplar snabbt ihop det med Life och Therese som ännu inte varit med i gruppen under dagen, mn vet givetvis inte vad som står på schemat.
Några kvinnor i en bil ägnar mycket uppmärksamhet åt min hatt.

14:30
Vi är framme vid Life och Therese kommer gående.
Ahhhh fem poäng till mig!!!
Vi får byta om och kläder som Patrik packat tas fram till mig, vanliga träningskläder och barfota blev dagens otufit.
Skorna var lite leriga efter stallplanen.
Hittar en boxsäck på fot inne i träningslokalen som jag testsparkar lite på.
Sedan kommer sintruktören och det är inte Therese själv som jag trodde, men när stolar börjas ställa fram så anar jag oråd.  Vi skall få testa Chair Dance eller Strip Aerobic kallas det också ha ha.
Alla är skitobekväma i början, men sedan släpps det loss ordentligt och vi manas till att locka på både granne och brevbärare under högljudda skratt.
Upprymda och svettiga beger vi oss därifrån efter en timme på stolarna.

17:00
Vi kör fel ännu en gång p.g.a väldigt skum GPS =)
Men hamnar till slut bredvid Mio i Gamlestan. Ok, vi skall in på Strike bowlinghall.
Vad kul med bowling tänkte jag, men icke sa nicke. De har hyrt relaxavdelningen, SWEET!!!
Så jag får välja mellan två bikinis Patrik packat ner och så hoppas det ner i bubbelbadet med ett glas kall cider i handen, SWEET!
Efter en stund blir jag tillsagd att gå till Katta som har ett uppdrag. Jag får på min en träja där det står "MK Crew" bak på ryggen och så får jag hålla spaklass för övriga deltagare.
Det gick väl sådär, men kul var det.
Sedan lite mer bubbel och cider innan det är dags att göra oss snygga.
Hittar till slut en outfit i väskan som passar - jag har ju lyckats gå upp 8 av de 10 kilon jag gick ner så det var svårt att klämma in sig i en del av kläderna.
Sedan sminkar Katta mig så jag blir fin och så skall vi vidare igen... denna gången med en tiara med slöja med texten "Bride to be".

20:30
Vi kommer fram till Kungstorget och styr näsorna mot Tranquillo.
Där möts vi av Elenor, Anne och Annika.
Dags för middag! Gött för min mage har börjat kurra. Vi startar dock med varsin drink. Jag dricker givetvis en Frozen Strawberry Daiquiri.
Sedan blev det en supergod hamburgare och så en ännu godare variant på banan split med hur mycket glass som helst till.
Sofie får givetvis ett väldigt osmickrande foto på en glass-svullande Lotta med manisk blick.
Efter en stund får jag in ytterligare en jordgubbsdrink i lite pimpat utförande =)
Här börjar folk droppa av under middagen och vi blir till slut fem personer som går vidare för att dansa.

00:15
Fem vackra damer trillar in på Deep. Där är det då rätt lagom med folk och de ler när de ser mig och min tiara.
De flesta i alla fall.... en del karlar skall ju givetvis fram och berätta att jag nu lämnar livet och att det blir fängelse osv...
Tröttsamma människor.
Sofie går för att få sällskap hem med Tommy och Elenor tar tåget till Alingsås, nu är det bara jag, Katta och Annika kvar.
Katta försöker få mig att dricka lite till, men jag vill gärna avvakta.
Men vi dansar ganska länge, tills det blir hysteriskt varmt på dansgolvet som vetter ut mot Avenyn.
Vi skrattar lite åt ett par japanska äldre herrar, som sitter i sofforna där alla senare på natten står och dansar, som ser alldeles förskrämda ut.
Till slut lyckas Katta lura på min en Breezer som jag dricker hälften av och sedan donerar till henne.

02:45
Vi hämtar ut våra jackor och tar en taxi hem till Älvängen.
Dagen summeras upp under färden hem och damn vilken rolig dag!
Men vad trött jag var på vägen hem.


TACK alla ni som var inblandade i denna möhippa.
Ni gav mig verkligen ett minne för livet och en underbar dag!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej Nossa

Äter glass och läser om din underbara dag.skratt

Hoppas min stand in "Åsa" gjorde sitt bästa för oss två :)

-Tack Åsa

Jag kommer synas och höras under den stora dagen, så jag hoppas att du inte blev allt för ledsen att jag inte dök upp ;) mycket nu... du vet.

Tänkte på dig

Många kramar & noss

Åsa

2009-05-25 @ 21:34:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback