Sommarnattshetta

Stack hem till Maria på lite förfest igår vid sex.
P var snäll och körde mig dit.
Vi drack Fresita och snackade skit en timme och tog sedan bussen till stan.
Vid Kajskjul 8 mötte vi upp Therese och Annika - alla andra tjejer hade bangat ur.
Vi var lite sugna på att äta meze, men det fanns inga bord lediga så det blev en drink vid baren istället.
Sedan bestämde vi oss för att gå vidare till Excet.

Där satt vi på deras mysiga takterrass och drack mer drinkar.
Men musiken de spelade var inte så spännande, nån latino loungemusik kändes det som.
När klockan närmade sig tolv började jag bli rastlös av att bara sitta - jag ville ju dansa, men efter en check på de dansgolv som hade öppnat kände jag att det här var inte "the place to be".
De spelade Kent i ena baren, nån taskig eurotechno på ett dansgolv och Jan Johansen (vem fan spelar hans låtar på krogen?) på ett tredje ställe.

Jag och Maria tog beslutet att bryta upp och gå över till Rockbaren.
Där var det VARMT. Varmt kanske inte räcker till, man hade liksom full sjå att inte smälta bort.
Men jag fick i alla fall ett gratis glas vin, sedan blev det vatten resten av kvällen.
Patrik mötte upp ihop med Mattias och hans tjej och så sprang vi på Peter, Oscar, Danne och lite annat folk.
Efter att ha stått på uteserveringen sista halvtimmen och bara andats kände jag att det var dags att dra hem, så då tog vi bussen.

Synd att en kväll som bärjade så bra slutade med sånt Antiklimax - men det får bli en till utgång med dans längre fram och då blir det inte Excet, eller så får vi gå ut senare helt enkelt.
Gammal tant orkar inte bara sitta ner på krogen ha ha..


Såhär fina var brudarna i alla fall =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback