Jonas Gardell + Silvis = myskväll

Ikväll har vi haft en helkväll bara jag och älskling solsken.
Han kom till mitt jobb och hämtade mig.
Sedan tog vi vägen om Hallbergs och använde våra rabattkuponger vi hade till två fina armband till mig.
Båda i svart läder och silver.

Efter det åkte vi och parkerade utanför Draken och tog en promenad till restaurang Silvis.
Har hört att det skall vara både gott och hyfsat billigt där, men aldrig kommit dit.
Palestinskt kök och massa goda smårätter.
Vi blev lagom mätta efter att ha delat på fyra olika rätter samt oliver och varsin dessert och gick tillbaks till Draken där vi skulle se Jonas Gardell och hans show Trafikplats Glädjen.


Det var fullsatt på Draken och skratten började eka nästan från första stund.
Många skämt om HBT + x antal bokstäver till i början.
Som sedan övergick till lite mer tagisk berättelse om Jonas barndom mm.
Ömsom allvar och ömsom skratt med andra ord.
På slutet kom nästan en tår i ögonvån då han berättade om sin far som dog av en hemsk sjukdom och hur de aldrig gjorde upp och blev sams efter att han skilt sig från mamman.

Nåja...
För att citera:
"Kom nu ketchup - så går vi".

Ni som inte sett her Gardell live borde göra det nästa gång tillfälle ges.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback