Athens baby!

Jaha.
Efter en lang resa kom jag antligen fram vid halv sex igar kvall.
Da var det fortfarande sapass varmt sa jag kastade ner bade jacka och kofta i resvaskan och traskade vidare mot metron med ett STORT leende i hela ansiktet.
Tog mig till Aghios Dimitrios soder om centrum dar Vasilis plockade upp mig och tog med mig hem till han och hans fru Ioanna.

Efter att ha snackat lite ett par timmar dok aven Andreas upp och vi akte till en restaurang i narheten och at en stabil, valdigt sen middag.
Lagom tills vi nastan var klara kom Antonis som varit pa middag med jobbat.
Sedan akte vi hemat i natten matta och glada.

Imorse tog jag det ganska lugnt.
Strosade ner mot metron vid halv elvatiden.
Lyckades aka lite fel, men kom till sist in till stan.
Promenerade upp pa kullen intill Akropolis dar vi inte var sist och tittade pa monument och utsikt.
Sedan en tur i Monasteraki och vidare till Syntagma Square dar jag at lunch.
Nu blir det kanske en glass innan jag tar mig ut till Antonis igen.

Senare ikvall kommer retsen av ganget och vi skall ata tillsammans och inatt sticker vi ut till flygplatsen och hamtar upp grabbarna i Backdraft och kor dem till hotellet.
Sa imorgon blir det nog en repris pa Akropolis och Parthenon =)

Det har blast som skam har idag, men det ar varmt.
Ca 17-18 grader skulle jag tippa pa. Sa det kanns lite konstigt nar man ser greker ga i tackjacka och mossa.
Undrar hur de hade gillar vara -8 grader och 3 dm sno???

See ya soon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback