Heading back

Imorgon drar jag till Aten igen.
Helt ensam denna gången.
Tror faktiskt att det är första gången nånsin som jag reser själv någonstans utanför landets gränser.
Lite skum känsla, men skoj skall det bli.

Väl på plats blir jag väl omhändertagen av våra grekiska vänner.
De har t.o.m. gjort ett schema och mailat till mig med info om hur jag tar mig med metro till mötesplats osv.
Så det kommer att gå galant.

Planen:
17:20 torsdag eftermiddag landar jag i Aten.
Tar metron till en bit söder om centrum där Valle plockar upp mig och vi åker hem till han och hans fru hem förmodligen. Hoppas de tänkt på mat, annars tar vi oss ut och käkar nånstans.
Adonis möter upp på kvällen efter hans jobbmiddag som tyvärr krockade med min ankomst.

Fredag spenderas promenerandes runt i Aten.
Förmodligen blir det en tur till Monasterakis loppmarknad och kanske en promenad på shoppinggatorna kring Syntagma-torget. givetvis skall jag äta nån god grekisk lunch med ett glas vin till.
På eftermiddagen möter jag upp med Adonis efter att han jobbat klart, så hänger vi lite, kanske Valle, Mattan och Lila är med också.
På natten tar vi två bilar ut till flygplatsen och plockar upp grabbana i Backdraft och kör dem till deras hotell.
Sedan blir det eventuellt en öl eller två på stan... vid det laget lär jag sitta på en stol och sova ha ha.

Lördag innebär eventuellt lite sightseeing ihop med Backdraft.
Bara en av dem har varit i Aten tidigare. Men jag kan tänka mig en promenad upp till Akropolis igen.
Kanske med lite medköpta brända mandlar i näven =)
På kvällen blir det gig med ovan nämnda band - skitkul skall det bli och förhoppningsvis bjuds det på lite nytt material!

Söndag - vakna efter en sen natt och sedan ta sig till flyget för resa hem till kalla Sverige igen.
Ca 17:30 landar jag på Landvetter igen.

Nämnde jag att det beräknas vara 18-21 grader och mestadels sol i Aten i helgen?
Avundsjuk?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback