LEMMY - The Movie

Igår fick vi äntligen se filmen om Lemmy.
Jag har ju i ofs läst hans biografi innan, så jag visste ju det mesta om hans uppväxt mm.
Men det var kul att se honom in action.
Han verkar så jäkla geniun! Och han hymlar inte med så mycket heller verkar det som.
På gott och ont, men kanske bättre att vara ärlig även med sina dåliga sidor.

Nåväl, han verkar nöjd med det liv han har och ångrar ingenting och bandet gör det de vill göra.
Ingen tvingar in dem i ett hörn och ber dem göra sig eller så, eller klä sig si eller så.
De kör sin grej och har gjort sedan start.
Man undrar lite om de kanske kommit att bli ännu större om de faktiskt slickat lite röv på vägen, eller så hade de floppat totalt för att de då inte varit så äkta.
Själv fattade jag inte Motörheads storhet förrän typ 5:e gången jag såg dem eller nåt... då var det som att jag fick ett sånt där "aha-ögonblick" - ok, nu fattar jag grejen!

Hursomhelst tycker jag att Lemmy verkar vara en skön snubbe.
Han har sin brittiska torra, ordvitsarhumor, han tar sig tid och behandlar både fans och sitt roadcrew på ett bra sätt. Han är grumpy ibland och har humörsvängningar som alla andra.
Han har pippi på att samla grejer och att tömma hans lägenhet den dagen han trillar av pinn är inget jag skulle vilja göra. Han har mani på spelmaskiner och Rainbow Bar är hans andra hem.
Men han är liksom en av gubbarna och försöker inte sätta sig över någon annan.

Men samtidigt är han ju:

GUD!



Kommentarer
Postat av: Doc

Va gillar du hans shorts? hehhe


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback