Omklackning + Ommålning

Fick sticka ner till Åhléns city efter jobbet idag.
Stövlarna jag köpte innan jul såg nämligen inte alls roliga ut när jag kom hem i fredags kväll.
Använda tre gånger och en klacken var helt borta, dessutom är de klädda i mocka, så det hade ju trasat upp sig en del längst ner.
Det roliga är att jag en gång tidigare gjort misstaget att inte klacka/sula om ett par boots, så denna gången när jag köpte stövlarna frågade jag om jag var tvungen att göra det, varpå expediten sa NEJ.
Då litar man ju liksom på det.

Nåväl, de tog motvilligt tillbaks dem och menade att det egentligen inte är en godkänd reklamation om man ej klackat om skorna, men med visat kvitto där de såg att jag hade personalrabatt + att P kunde styrka att säljaren sagt att det ej behövdes klackas om, så tog de emot dem och skall ringa mig när de är fixade.
TUR.
Annars hade jag nog faktiskt blivit väldigt besviken. De kostade ju ändå nästan 1800:- i ordinarie pris innan mina rabatter dragits av.
Enlig min kollega som jobbat i skobranschen skall man dessutom alltid upplysa kunden om att skorna skall klackas/sulas om även om de inte frågar.

Efter det åkte vi till Colorama och beställde all färg och tapet och tillbehör vi behöver till kommande pyssel hemma. Vi har taket i hallen + sovrummet som skall målas vitt, eventuellt om färgen räcker drar vi ett till lager i trappan för att dölja de trista tjärpappsmärkena som blev efter att hantverkarna var hemma sist.
Sedan har vi grön och blå färg till sovrumsväggarna.
Trappväggarna blir ljusbeiga i färgen Shitake, kortväggen vid ytterdörren blir mörklila, motstående vägg kommer få en randig fondtapet och de två sista väggarna blir lite mörkare beige än den i trappan.
Hoppas nu att det blir lika snyggt som jag ser det i mitt huvud.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback