Kan bli för gammal?

Kan man bli för gammal för att testa på nåt helt nytt?
Eller är det så att det blir för sent först då man dör - för då är det rätt omöjligt att göra något alls om man skall vara helt krass.
Vi var i alla fall på Area51 inne i berget i gamlestan idag och kollade på skateboardtväling.
Poolåkning närmare bestämt.
Det var fart och fläkt i tre timmar, öronbedövande skrammel då alla slog sina brädor mot kanten varje gång nån gjorde ett coolt trick.
Lite skillnad från biljardens applåd som är att knäppa med fingrarna skulle man kunna säga.

Men vad härligt det såg ut att glida omkring där i poolen.
Vilket flow!
Men det är ju såklart inte så lätt som det ser ut.

Min skateboardkarrirär kom inte längre än att jag försöka sicksacka mig framåt ett par gånger i yngre tonåren, men rullade bara baklänges.
Men nu blev jag lite sugen på att eventuellt testa igen när de har sina "gubbkvällar" på söndagar.
Patrik har ju funderat på att ta sig ner eftersom en del av hans gamla skatekompisar hänger där, så jag kanske kan haka på nån gång och låna skydd till knän, armbågar, kanske handlederna samt en hjälm av någon och testa.
Finns väl risk för att man är stel som en tant i början och att man ramlar utav bara helvete och slår sig fördärvad, men lite kul hade det nog allt varit =)

Kommentarer
Postat av: Mad

Nej, man blir aaaaldrig för gammal! Upp på brädan med dig! Sjaälv vill jag ta tag i rollerbladesåkandet, men det ska jag göra när jag flyttar från Bergsjön, dvs när studierna är över och det finns roligare gator att åka på.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback