Tatueringssugen

Igår bara helt spontant sa jag att det kanske även skulle vara dags att boka en tid hos Emma när vi väl kommer dit och får se nygamla studion.
Hon har ju fått utökad yta och byggt som en tok under påskhelgen för att det skall bli fint.
Tänkte mig något på fötterna i så fall.
Först var jag helt inne på ett band av stjärnor från hälsenan, runt fotknölen och ner på foten mot stortån, men nu när jag googlat lite inspirationsbilder blev jag nästan mer sugen på något arabiskt mehndi-mönster istället.
Inte så mycket som på bilden nedan och kanske inte ändå ut på tårna, men jag gillar det snirkliga mönstret.
Känns kvinnligt och vackert.
Vill inte heller har upp den för långt på underbenet, utan hålla mig till vristen och ner på foten, foku skall vara på foten.
Får spåna lite till innan jag tar idén vidare till
Emma som får skissa.


Tänk dig blomrankan som startar på stortån och följ den upp till blommen under vristen och sedan ut mot sidan istället för uppåt.

Skulle dock vilja att hela min tatuering utgår från en sådan här snirklig stjärnmodell nånstans mitt på foten och sedan tunnas ut i båda ändar.


Vad tror ni om min idé??


Kommentarer
Postat av: Lotta

Åhh det tror jag blir jättefint ;)

2011-05-07 @ 08:14:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback