Frustration

Idag, för tredje gången inom loppet av två veckor, hade vi återigen ingen internetuppkoppling på jobbet.
Detta resulterar i att vi som jobbar via nätverket inte kommer åt ett enda program och därmed inte kan jobba.
Lite extra irriterande när man är där redan kvart i sju på morgonen och dessutom har veckans stressigaste dag - måndag.
IT-avdelningen finns på plats först från åtta, men eftersom jag har IP-telefoni dessutom så kan jag inte ens ringa och felanmäla.
Chefen ringde och fick till svar att den där egna uppkopplingen vi skall få till kontoret skulle beställas när den killen hade tid.
Då fick vår VD, som var uppe på HK på möte, ett samtal om att han kanske kunde gå förbi och se till att de tog sig tid eftersom de nu satt åtta personer i Gbg och inte kunde jobba för tredje gången på kort tid.
Hursomhelst som kom det igång vid halv elva.
Så det blev en kort lunch och lite färre saker fördelade än vad som egentligen kanske var tanken, men jag hann klart i alla fall så jag kunde samåka med Patrik hem som vanligt.
Turen i oturen var ju att det skulle vara ganska liten fördelning idag eftersom all jul går ut i butik nästa vecka och de redan får mycket varor som det är.

Halsen och näsan känns lite risiga idag, så det blir inget gym ikväll som jag hade tänkt.
Istället hoppas jag på att få sista bandfotot att redigera, eller så kanske jag kan hjälpa P att bolla ihop lite etxter till plattan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback