Ljus i höstmörkret

Igår var vi i Alingsås.
Dels för mys med Jonas, Elenor och Elvria och dels för att vara lite kulturella och titta på ljussättningarna.
Först fick vi god middag i LCHF-anda.
Det var broccoligratäng med grillad kyckling och god sallad och till dessert en chokladbomb till kaka + vispad grädde.
Behöver jag säga att vi alla var proppmätta efteråt? =)

Sedan tjötade vi lite tills det var dags för lilla att sova, då smet jag och grabbarna ut i Alingsåskvällen och tittade på ljussättningarna.
Precis som förra året var en del mest en "jaha"-upplevelse medans andra var riktigt vackra.
Ljus är ju alltid vackert, men ibland känner man att man nog hade kunnat göra lika bra själv även om man inte pluggat ljussättningsdesign.

Frusna kom vi tillbaks in i värmen och satt och tjötade ett par timmar till om musik, HP Lovecraft och lite allt möjligt.
Helt plötsligt var klockan halv tolv och jag tyckte det var läge att styra bilen hemåt igen innan jag blev för trött för att hålla mig vaken bakom ratten.
Tusen tack för en mysig kväll!
Och lite extra tack till Elvira för alla goa pussar =)

Ett par bilder från kvällen:

Världens sötaste Elvira. Lite blyg precis efter att vi kommit dit.

 
Dessa två var nog inte med i det officiella ljussättningsstråket. Men grisen var jäkligt rolig och det öde fikabordet kändes melankoliskt och fint.


Denna kyrkan var nog den som var finast ljussatt.


Hjertas park.

   
Fire & ice?


Vackra färger.


Bad moon rising...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback