Ändrad arbetstid

Efter den nästan två timmar långa resan in till jobbet igår trots att inga hinder eller olyckor hade rapporterats in enligt radion, så frågade P sin chef om han kunde jobba 7-16 istället.
Det gick fint.
För mig funkar det också eftersom jag har ganska flexibel arbetstid.
Så imorse gick vi upp en halvtimme tidigare och började arbetsdagen klockan sju istället.
Det är fantastiskt vad mycket man får gjort den där första timmen innan alla kollegor dyker upp.
Känns som ett smart drag, även om jag var bra trött i eftermiddag.
Men nu gäller det också att lägga sig motsvarande tid tidigare på kvällen, så snart blir det sängen och lite bok innan det är dags att sova.
Började läsa "Livet Deluxe" som jag fick av P i födelsedagspresent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback