Förnuftet vann över latheten

Vi sov en timme längre än vanligt imorse jag och Oliver och vaknade kvart över nio.
Gottigt värre. Lyckades faktiskt sova ganska bra sista passet från klockan sex.
Blir lite ligga sida och amma, sedan rulla över till rygg när han släpper taget, för att rulla tillbaka upp på sida när han gnyr och vill amma mer.
Tror vi börjar få lite häng på hur det funkar. Har dessutom ammat väldigt snabba perioder inatt, vilket kanske ledde till en extra matning, men å andra sidan var det bara 10-15 minuter varje gång jag var uppe, sedan somnade han ändå vid bröstet.

I förmiddags satt jag även och redigerade bilder på småkläder som skall upp på Tradera medan jag hade parvel i knät. Skall dock avvakta och se ifall Marie och Daniel får en mini innan jag lägger ut de allra minsta kläderna till försäljning.
Sedan läste jag på lite i Vi Föräldrar om barnens sovrutiner och insåg att Oliver kanske sovit lite lite, kanske därför han varit lite gnällig och att frisk luft var bra.
Så där fick förnuftet vinna över latheten som försökte skylle på kallt väder, och vi kom till slut ut på en promenad.
Inte världens längsta promenad, men en halvtimme i alla fall och sedan sov han gott och fick ligga kvar i vagnen en stund till medan jag hann förbereda för middag, käka mellanmål och vika lite tvätt =)

P överraskade med att kompa ut lite tidigare idag och tog med Oliver ut på ytterligare en promenad medan jag stack till gymmet.
Så nu har vi alla fått frisk luft idag och jag hoppas att vi alla kommer sova gott.
Skall krypa ner nu och läsa lite faktiskt.... när hände det senast?

Godnatt =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback