Solig torsdag

Idag har det varit riktigt fint väder, men tack och lov inte lika klibbigt som igår.
Vi kom ut på en långpromenad efter vår frukost som vanligt.
Gick på lite gator jag ej tidigare varit på här på orten.
Kom fram till efter att ha sett flera exemplar att ölmage på både dam och herr samt matchande foppatofflor verkar vara hett i år....
7,5 kilometer på 75 minuter vart det till slut innan vi landade hemma igen.
 
Tvingade P att möta upp oss på IKEA efter jobbet så vi kunde inhandla ett stort parasoll med fot så att jag och Oliver kan vara ute i trädgården dessa varma dagar.
Så så får ju inte ha solskydd på sig, så det är antingen skugga eller heltäckande kläder som gäller och heltäckande kläder går ju liksom bort när det blir för varmt.
Vi hade tur, det fanns ett par kvar och de var dessutom nedsatta en hundralapp.
Så nu har vi ett vinklingsbart parasoll med 3 meters diameter.
Det borde ju täcka Olivers lekyta eller över babypoolen i alla fall, så kan jag ligga bredvid och sola mig lite =)
Parasollet Karlsö.
 
Kvällens middag bestod av ångkokt lax, bistrosallad med tomat, rödlök och ärtor samt en klick creme fraiche som sås. Mycket gott och väldigt GI utan att jag tänkte på det.
Lunchen var blodpudding med lingon, så även den väldigt GI.
Kompenserar genom att äta lite choklad i helgen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback