Baby & Barn

Strax före elva anlände jag och Oliver till Svenska Mässan.
Kön började bli ganska lång och det tog lång tid för varje besökare att betala + att det satt personal i en del kassor, men de var ändå inte öppna.
Första besvikelsen.

Vi rullade in och stack först till insamlingen av barnkläder till behövande.
Lämnade av en påse babykläder där som jag hoppas kommer till nytta för några andra småbarnsföräldrar som kanske inte har samma ekonomi.
Sedan begav jag mig nästan direkt till Pannkakscaféet så jag skulle hinna äta innan det var dags för Oliver att få mat. Där tog det ännu längre tid i kassorna och de som arbetade där var både ineffektiva och inte särskilt trevliga. Inte ens ett hej och tack och sura miner all the way.
Besvikelse nummer två.
Pannkakorna var goda i alla fall =)

Sedan körde vi en liten runda.
Kollade om det var några kända ansikten i Lekolars monter, men det var det inte.
Annars var det allmänt trångt trots att bara en del av mässan användes. Man kunde kanske utökat ytan så att det fanns mer plats för alla barnvagnar?
Dessutom är ju, som ni alla vet, folk inte direkt bra på att underlätta för varandra och försöka hålla sig lite ur vägen om man stannat till för att titta på något eller prata med någon.
Besvikelse nummer tre.

Sedan blev lilleman hungrig och vi hittade till amningsrummet.
Det var lite trångt där inne, men de hade fixat det ganska mysigt och clubfåtöljerna var bekväma att sitta i samt att det fanns vatten att tillgå så man kunde släcka törsten efteråt.
Positivt!

Efter det mötte vi upp Patrik som flexat ut efter lunch för att hänga med oss på mässan.
Vi traskade runt lite till. Jag beställde ett fint halsband som skall graveras med Olivers namn och födelsedata.
I form av ett plektrum! Blir nice. Skall ha ganska kort kedja så att dt hänger strax nedanför halsgropen.
Positivt!


Annars var det faktiskt inte speciellt mycket att ha där inne.
De montrar som sålde kläder hade ett väldigt skralt utbud. Kanske en häst på dubbelstorlek och glest mellan plaggen. Inte så att det ryckte i shoppingtarmen direkt.
Vi köpte en liten zebra att hänga i barnvagnen, det var väl typ det enda. Såg en hysteriskt rolig mjukdjurstupp också och höll på att skratta ihjäl mig, den såg helt överkörd och tilltufsad ut.
Ytterligare en besvikelse.

MEN vi besökte Aquabarns monter och fick till slut bokat in oss på babysim.
Vi kommer simma på Bräcke Diakoni - en ganska liten och intim anläggning där bassängen är upphöjd så att den föräldern som inte är i vattnet kommer i samma nivå som dem som är i bassängen.
Låter kanonbra tycker jag! 1:e april börjar vi och det är på tider så att även P kan vara med varje gång =)
Dessutom hade de mässrabatt på 300:- så där tjänade vi in våra entréavgifter.
Positivt!


Jag hittade dessutom en monter där man kunde få lite tips och råd kring babymassage.
Så nu har vi fått demonstrerat för oss hur vi hjälper Oliver när han har gasig mage och hur vi kan massera honom för att ge honom lugn och avslappning.
Så det skall testas omgående lite successivt och så hoppas vi att han gillar det =)
Dessutom fick mamman en liten snabb avslappnande massage!
Positivt!

Slutsats:
Nu har vi varit där och jag känner inte just nu behov av att gå på denna mässa igen nästa år.
Såvida de inte gör förbättringar i form av utrymme och att utställarna har med sig lite mer intressanta saker.
Hade hoppats på att både hitta en mobil att ha ovanför skötbädden och kanske en söt nattlampa, men det var helt enkelt inte så mycket prylar.


Kommentarer
Postat av: Emma

Ja har varit där några gånger å det varierar jättemycket från år till år. Första gången va jättebra, andra gången värdelös och tredje gången fick jag gratisbiljetter fast jag inte tänkt gå och då va det rätt bra igen så det är väldigt olika från år till år.

2012-03-03 @ 07:20:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback