Mysdag

Idag har varit en riktigt mysig dag.
Oliver sov bra inatt och nattamningen gick bra och jag lyckades hålla honom alert med konstant pillande/kittlande.
När P gick till jobbet somnade vi om ihop i stora sängen och jag och lillen.

Sedan fick jag honom att somna för en förmiddagslur med hjälp av dammsugaren.
Bieffekten blev att det blev dammfritt på ovanvåningen och att jag hann spela lite Skyrim =)
Blev i alla fall klar med uppdraget jag höll på med i en grotta. Nu lär det ju dröja ett par dagar innan man får en timme över att spela på igen ha ha.

Sedan åt vi lunch både två och stack ut på en promenad i solen som tittat fram.
Vi gick bort till skidbacken och tillbaks, så nu vet jag att den rundan är 4,5 km.
Kan vara bra att veta sedan när det är dags att börja jogga igång lite smått.
Avslutade motionsrundan med en en glass i solen på uteplatsen på framsidan medan Oliver sov i vagnen.
Sedan lurade jag honom att somna om igen med hjälp av dammsugaren så att jag kunde ta en snabbdusch i lugn och ro innan han fick mat igen.

När P kom hem åt vi middag. Idag blev det falukorv späckad med äppleskivor och senap i ugnen med tomatsås och ris. Det blev riktigt gott.
Och så har vi kollat på film. Jag somnade dock av en halvtimme mitt i filmen med Oliver på magen.
Men denna dagen har varit riktigt mysig och Oliver har varit på bra humör nästan hela dagen =)

Snart blir det sängen så vi är pigga imorgon när vi skall på Baby & Barnmässan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback