Pysselhörna

Nu har jag gjort ett ryck här hemma och städat undan lite överallt, speciellt i köket och inne på mitt kontor.
Kontoret kommer nu även bli pysselhörna där symaskinen skall stå uppställd.
Och idag har vi varit i Bäckebol och shoppat.
Grabbarna var inne på Mediamarkt och jag var på Stoff och Stil och köpte tyger för att sy babykläder.

Detta fick jag med mig hem:
 
Trikåtyger, muddväv och velour. En del kommer från förra tygshoppingen hos Myrins Textil.

 
Symärken, knappar och sytråd i massa olika färger.

Köpte dessutom två olika mänster för att ha en grund att utgå ifrån, lite mer tryckknappar, ett spoletui, tygpennor mm.
Skall även hitta lite fler undertrådsspolar så man slipper spola upp nytt vid varje färgbyte, men de hade inte till min symaskin i denna affären.
Så skall jag bara klura lite på vad jag skall sy, men jag vill nog i alla fall göra en kortärmad sommarbody av det vita tyget med färgllada djur och växter på, en heloverall av det gråblå velourtyget och sedan blir det nog både bodys, byxor, mössa och kanske nån tröja.
Men jag syr nog inget i mindre stl än 74, för nu kommer han nog växa ganska snabbt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback