Trädgårdsfix del 1

Idag var planen att greja i trädgården medan Oliver sov i vagnen, men vädret var inte alls så tilltalande som igår, så vi stannade faktiskt inomhus.
Han fick bada, lite längre denna gången och lite mer vatten över ansiktet efter att jag sagt ordet "vatten".
De pratade om detta på teorilektionen i måndags nämligen, att det kommer vara ordet som man säger innan man med handen häller vatten över ansiktet för att till slut få dem att hålla andan viljemässigt och förbereda sig på dyk.
Lika bra att börja öva lite innan =)
Sedan har vi mest hängt i fåtöljen och mamma spelade lite Skyrim en timme medan parvel sov i knät.

När P kom från jobbet tog vi en fika medan jag matade Oliver, sedan kastade jag mig ut i trädgården för att beskära fruktträden.
Detta gjordes inte förra året, så de var lite vildvuxna med många långa spröt som stod rakut upp.
Hade dock grymma tigersågen i handen och stora stegen, så det gick rätt så smidigt förutom allt sågspån som givetvis blåste rakt på mig.
Hoppas nu bara jag inte dödar äppelträdet med tanke på att jag såga bort rätt mycket.

Imorgon är planen att fixa till thujahäcken på baksidan, som inte heller är tuktad på två år.
Så förhoppningsvis kan vi hyra ett släp och köra all skit till tippen i helgen.
Hade varit gött, för då är ett projekt klart sedan.

Fler saker som skall göras innan maj är slut:
- Gräva upp och marktäcka gavelrabatten samt halva trädgårdslandet.
- Röja upp runt boa så vi kan tvätta och måla.
- Gödsla gräsmattan med gödsel mot ogräs så att det finns färre insekter för parvel att sticka sig på när han    skall åla/krypa runt i gräset.
Får i alla fall låna en bensindriven jordfräs av en granne så det lär inte bli så tungrott att fixa rabatten och landet som det annars kunde ha blivit. Spadslavning hej då!!!
Så får vi locka hit mormor och morfar och farmor och farfar nån gång var så de kan underhålla Oliver medan jag/vi grejar =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback