Bränd, men god.

I vanlig ordning skulle jag multitaska för att vi skulle få gott fredagsmys till middag.
Började således laga mat rätt tidigt eftersom det skulle bli Stifado, som skall sjuda i typ två timmar i grytan.
Gick väl rätt bra ända tills jag skulle ut och klippa gräset.
Glömde att minska ner till lägsta värmen på plattan och sa inte till P att röra i grytan då och då, vilket gjorde att när jag kom in 45 minuter senare så var det fastbränt en del i botten och det mesta smakade bränt när jag rört lite.
Fiskade upp de svartaste delarna, spädde med lite med vin och vatten och hoppades på det bästa.
Som tur var smakade den faktiskt gott!!!
 
Gräsmattan är alltså också klippt.
Man kan ju hoppas att det var sista gången för i år för så som det regnar nu finns det bara väldigt små luckor att hinna ut med klipparn.
Vad har vi annars gjort idag?
Gått en kort promenad imorse runt Vikingagården. Gungat lite ute på altanen.
Ätit mat - det visade sig att parvelversionen av Chicken Tikka föll väl in, han mumsade glatt både till lunch och till middag.
Nu finns det dessutom fem burkar med Stifado som han skall få första avsmakningen på imorgon =)
 
Snart dags för sängen.
Så hoppas jag han sover ändå till halv fyra innan första uppvaket som inatt =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback