Trädgårdsfix

Igår startade vårröjet i trädgården.
Först ut var äppleträdet som beskars. Tog bort alla nya grenar faktiskt.
Så det lär la inte bli varken mycket blom eller frukt på det i år.
Sedan hanns inte så mycket mer igår.
Men idag var mamma och pappa här ett par timmar på dagen. 
Passade då på att klippa thujahäcken på baksidan.
Skulle behövt en dubbelt så lång häcksax för att nå bara... men det blev hyfsat.
När P kom från jobbet tog jag plommonträdet också istället för att köra ett styrkepass.
 
Sedan kommer mams och paps på måndag och hjälper mig med Oliver under dagen så vi kan börja röja i trädgårdslandet.
Vi kommer gräva upp slipers och vända ner allt gräs så att vi kan så riktig gräsmatta där sedan.
Det enda som blir kvar av det som är där nu är hallonbuskarna och rabarberna.
Eventuellt åker även mattpiskarställningen väck så att det blir enkelt att klippa gräsmattan.
Vi är ju inga direkta trädgårdsmänniskor varken jag eller P, men jag försöker hålla ordning, men tiden räcker inte till och till slut blir allt övermäktigt och bara ser ut som skrutt.
Förra årets stora projekt var ju att fixa iordning gavelrabatten så att den skulle vara både fin och lättskött och det blev ju kanonbra, men tog fyra HELA dagar.
 
Nåväl ett sånt stort projekt per år så är vi i hamn om typ tre år ha ha.
Livet kändes lite bättre när mamma och pappa sa att de kunde komma upp och hjälpa mig i alla fall.
 
TACK för att ni finns!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback