Garderobsbygge

Igår medan Oliver var hos mamma och pappa passade vi på att fixa ytterligare för att så småningom kunna fixa iordning Olivers rum.
De två garderoberna som stod där inne skulle bli en.
P flyttade ut sina kläder till garderoberna i förrådet, jag tömde min på kläder och sedan byggde P om de två till en som passade mina önskemål.
Så nu har jag en garderob där det är en trång hylla upptill där jag kan förvara lite väskor jag har till gymmet osv.
Sedan har jag en stång för de kläder som behöver hängas i fullbredd.
Under det har vi delat av med ytterligare ett hyllplan så att det blir en avdelare mellan hänget och de stativ med trådbackar som står i botten.
Köpte systemet Antonius från IKEA. Kanske inte världens snyggaste men så praktiskt.
Köpte även två plastinsatser med mindre fack att ha i en trådback till alla mina bälten.
Fick dessutom rensat ut ännu mer nu när sista klädrockaden gjordes, så det blev ytterligare en säck till insamlingen.
 
Nu ser helt plötsligt rummet ganska så stort ut och det kommer att bli kanonfint när det väl är färdigt!
Får ta fram en tapetrulle och klippa ett litet prov på den blå bottenfärgen att ta med som färgprov ifall nån av väggarna skall ha den färgen och inte allt bara vara vitt.
Vi har inte riktigt diskuterat ihop oss där ännu.
 
Vi avslutade kvällen igår med att ta ett glas tillsammans med grannarna på deras altan.
Det var ju rena sommarvärmen även igår.
Så skönt att slippa ha hur mycket kläder som helst på sig!!
 
(Lyckades låsa in nycklarna när jag höll på att packa bilen för hemfärd från mamma och pappa... men det är en helt annan historia...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback