Smultronställe - Ragnhildsholmen

På väg hem från min vän imorse valde jag att ta Kornhallsfäran över till Säve.
När man åker gamla vägen mot Kungälv passerar man Ragnildsholmen med dess borgruin.
Det har nästan blivit tradition att stanna till där när jag passerar sålänge vädret är ok.
Tycker om att gå leden ut över våtmarken till holmen.
Klättra omkring i ruinen och spana ut över Nordre Älv.
Idag var det krispigt och fint med frosten i solskenet dessutom.
 
 
 
Stannade inte så länge idag då det var kallt och jag inte var klädd för att vara utomhus en längre stund.
Men hade man haft med en termos med choklad och fika, så hade det lätt varit värt att bara sitta där en timme och spana ut över älven.
 
 
 
I somras såg det ut såhär:
 
Solnedgång över Ragnhildsholmen i juli.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback