En natt i vindskydd

På väg hem efter midsommarfirandet ändrades mina planer snabbt då kusinen blev fast på akuten efter en fiskeolycka där krok fastnat i ena dotterns näsa.
Packade istället snabbt om för en natt utomhus och körde upp till vättlefjäll.

(null)

(null)

Vid första vindskyddet var det fullt av två personer med sjukt mycket packning så jag promenerade vidare till nästa.
Där låg lite saker men ingen människa utan de tältade vid sidan om vindskyddet.
En skäggig man stack ut huvudet när han hörde mig smyga omkring utanför och jag frågade om jag kunde ta vindskyddet som sovplats. Helt ok, han ville bara kolla så det inte var ngn som tänkt stjäla kanoterna.
(null)

(null)
Det blev en skön kväll vid sjökanten med kvällsmacka, lite godis, en cider och en bok tills knotten jagade in mig i vindskyddet.

(null)

(null)
Vacker morgonvy vid 04:30.
Vaknade sedan runt åtta av att det var fullt frukoststök sv de två barnfamiljer som sovit i tälten. Blev trevligt sällskap för mig som var ensam :)

(null)

(null)
Vandrade iväg till en annan sjö där jag åt lite lunch och läste bok i solskenet innan jag tog mig tillbaks till bilen och körde hem.
En mycket mysig natt och dag i naturen.
Nästa gång har jag med mig kniv och eld.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback