Midsommar i Isaberg

Barnen skulle vara med sin pappa denna midsommar och de jag frade med förra året drog till Köpenhamn på metalfestival.
Så jag bjöd in mig till min barndomsväns firande.
De hade hyrt stuga på
Isabergs Mountain Resort i Småland för att fira tillsammans med en annan familj som står där med sin husvagn.
Så tillsammans skulle vi fixa en god midsommarlunch i klassisk sill och potatisanda och senare på kvällen grilla.
 
(null)
Hawaiiblommor fick funka som midsommarkrans =)
 
(null)
 
(null)
Karta över området sommar och vinter och lite av de olika aktiviteter som finns att välja bland sommartid.
Man kan ju lugnt säga att träningskläder var det vanligaste på denna camping och folk rullade om kring med sina moutaninbikes eller paddlade kanoter på sjön.
Även höghöjdsbanan bland träden var mycket välanvänd. Aktiv semester om man är här med andra ord.

(null)
Dans kring stången. Två stackars sommarjobbare hade fått i uppdrag att fixa detta verkade det som. Trubaduren de hyrt in verkade mest fått instruktion om att han skulle spela, inte också sjunga så det blev lite haltande runt stången, men vi dansade i alla fall.
 
(null)
Vår stuga. Bra planerad både för sommar och vinteraktivitet med ett torkskåp direkt innanför ytterdörren.
Två separata sovrum med våningssängar och en bäddsoffa, så vi fick plats på ett vettigt sätt alla fem. Bra köksbord och en rymlig altan. Toalett med dusch.

(null)
Delar av gänget badade. De hävdade att det var varmt, men vinden på land var ganska kall.
 
(null)
En del hade lite mer budget på sin camp, men ändå det coolaste campet.
 
(null)
Min vän och jag. Vi har nu känt varandra i 34 år, galet.... <3
 
(null)
På midsommardagen tog jag en promenad längs en av vandringslederna vid sjön.
Hittade en fin bänk ute på en udde där jag mediterade tjugo minuter i solskenet och till fågelkvitter. Underbart.
 
(null)
Glassköp är ett måste en solig dag. Vi tog den största de hade på menyn. Tyvärr blev den inte alls som på bild och många saker hade bytts ut eftersom de var slut vilket inte informerades om vid beställning. Ja ja, glass är gott oavsett.

(null)
 
(null)
Efter glassen tog mammorna en promenad upp till toppen av skidbacken. Mycket fin utsikt där uppifrån. Kompisen nöjde sig inte med en tur utan gick ett varv till.
Sedan framåt eftermiddagen kramade vi camparna adjö och tackade för en trevlig midsommar i deras förtält och styrde bilen norrut och hemåt igen.
 
Tack för att jag fick vara med er och fira! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback