Semester - hemfärd via Kungshamn

Vaknade tidit på lördagsmorgonen av att jag fick en kram av A innan han gick till jobbet.
Åt frukost i lugn och ro innan jag checkade ut och satte mig i bilen på väg hemåt.
Bestämde mig för att ta det lugnt och stanna här och där om jag hittade något intressant.
(null)
Första stoppet blev Härkeberga medeltidskyrka.
 
(null)
 
(null)
Tydligen känt för sina fantastiska takmålningar.
Mycket vackert.
 
(null)
 
(null)
 
(null)
Även omgivningarna runt kyrkan med dem gamla Kaplansgården var vackra.
Och på ett fält intill körde de skärmflygning.
 
(null)
 
Sedan blev det ett stopp utanför Säffle vid nån sjö där man kunde skåda fåglar.
Jag tyckte kossorna var roligare och fick en ny kompis.
(null)
 
(null)
Sedan blev det en glass i Åmål.
Vill dit någon gång när de har bluesfestival.
 
På vägen hade jag pratat med min vän som har en lägenhet i Kungshamn.
Hon var gräsänka och ensam med sonen över helgen och vi bestämde att jag skulle komma dit istället för att åka hem.
Det var skönt att få en kväll med en så lugn och klok person när alla tankar surrade som ett getingbo i huvudet.
(null)
 
(null)
 
(null)
Vädret kanske inte visade sig från sin bästa sida, men bohusklippor är vackra i alla väder.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback