Semester - historia, mat och motion

Torsdag och en semesterdag tillsammans.
Vi bestämde oss för att besöka Jeepcenter och sedan ta en liten roadtrip i närområdet.
(null)
 
(null)
Hittade en supersöt liten loppis i ett riktigt gammalt snett och vint torp.
Var nästan så jag köpte med plåtburken till pappa, det stod ju ändå hans namn på den :)
 
Sedan åkte vi till Uppsala och besökte Kungahögarna (Gamla Uppsala högar).
Här har man hittat fornlämningar från runt år 550.
Massor med intressant läsning om högarna om man är intresserad och värt ett besökt för det är vackert på platsen.
(null)
 
(null)
 
(null)
Kvällen avslutades med middag på Bröderna Olsson tillsammans med min vän Adonis som bor i Sthlm. Gott som vanligt, men lite snålare med mängden denna gång.
 
Fredagen var det sosloäventyr som gällde igen.
Hade via en grupp på facebook fixat en SUP-date med två paddelsugna människor.
Vi bestämde att Norrviken fick bli sjön som skulle paddlas på.
(null)
En man höll på att packa sin kajak för en tredagarstur.
 
(null)
Vi körde paddling en timme ca, sedan försvann en person iväg och vi två som blev kvar körde yoga och styrkeövningar på brädorna.
Sedan kom vi till balansövningar och fick bada ganska många gånger.
 
(null)
Eftermiddagen spenderade jag i Fysingens naturreservat.
Här skulle tydligen finnas vattenbufflar utöver alla fåglar, men dem såg jag inte röken av.
 
(null)
Fick en fin stund i solen med min bok på bryggan under fågelskådartornet och mötte sjukt många människor med väldigt stora kameraobjektiv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback