Högskoleprovet

I söndags skrev jag Högskoleprovet.
Har förberett mig genom att plugga matte i fyra veckor.
Fick bra hjälp från min kusin och en vän skickade sin bok med förberedelser inför HSP till mig.
Tusen tack till er!
 
Visste att just de kvantitativa delarna skulle bli de värsta.
Hade helst velat haft ett par barnfria veckor till att kunna plugga ostört på, men man får göra det bästa av det man har, så jag kom i alla fall bra mycket bättre förberedd än om jag inte pluggat matte alls.
 
Skrev i Trollhättan och det var ösregn hela dagen, så det fick bli snabba korta promenader utomhus för att få syre inför nästa delprov.
Medelåldern i min provlokal var nog mellan 19-25 år på de flesta, några runt 30 och så jag.
Försökte hålla min strategi att fokusera på det jag var mest säker på och sedan gå tillbaks på de svårare uppgifterna och till sist gissa på resten.
 
Det kändes ändå ok när jag gick hem efter 8 låååånga timmar och en rätt mör hjärna.
Kämpigt att behöva vänta 5-6 veckor på resultat bara.
Men eftersom jag är både otålig och nyfiken laddade jag hem facit + delproven och satt igår kväl och försökte klura ut ungefär vart jag landar ihop med de senaste årens normeringssnitt.
 
KVANT: 0,9
VERB: 1,8
 
Vilket borde ge mig ett resultat på ca 1.3 totalt. (beror lite på vart meritvärdena för HT20 landar).
 
Vågar inte riktigt tro på det förrän jag ser de officiella resultaten, men siktade på 1.2 eller högre, så lyckades jag med det är jag bra stolt över mig själv och kommer nog ha en känsla av att jag fan skall sluta förminska mig.
Jag är nog bättre än jag själv vågar tro.
 
Sedan att jag är betydligt starkare på den verbala delen är ju sjukt tydligt och väntat.
Så behöver jag skriva om skall jag nöta matten så jag höjer mig till en bit över 1 på den delen.
(null)
Fikapaus efter lunchen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback