Bra start på 2021

Året rivstartar med nästan bara roligheter.
För nu tänker jag helt ignorera att jag drog upp min korsbandsskada i helgen som gick.
 
Men jag känner tacksamhet inför:
Nya vänner funna genom vinterbadandet.
Fler starka kvinnor i min vänskapskrets.
Fler mogna, sansade män i min vänskapskrets.
Barn som håller sig friska.
Pappa som håller sig frisk.
Bättre kommunikation med barnens far.
Att jag skrattat så jag gråtit flera gånger under januari.
En spontan middag på stan.
Champagne på en onsdag för att fira ett förlängt konsultuppdrag.
Min kusin som alltid ger vettiga råd och som får mig att skratta.
Bad i havet, bad i sjön, bad i vak.
Solen som tittar fram och längre dagar.
Bättre och lugnare samspel med barnen hemma.
Hemmajobb de flesta av månadens dagar.
Möjligheten att studera på distans i min egen takt.
Möjligheten att få nya erfarenheter yrkesmässigt i och med min nya tjänst.
Att jag blickar framåt och fortfarande håller mig öppen och nyfiken.
Att jag blivit bättre på att lyssna efter vad jag orkar för stunden.
Att mitt umgänge och min personlighet uppskattas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback