Bland apor och lejon...

I måndags strax före åtta rullade lilla gröna bilen iväg hemifrån.
Åkte småvägarna över Alingsås och Borås ut till riksväg 40.
Passade på att plåta Mjörn i gryningsljuset eftersom det var så vackert.
Laddade om bilstereon hela tiden med goa grejer som Janis Joplin, Danko Jones, Guns n Roses och KISS.
Alltså lyckades jag hålla mig vaken hela vägen upp till Kolmåden. Resan tog fyra timmar ganska exakt.
Rummet var litet, men trevligt och hade egen balkong med superfin utsikt över Bråviken.

     
 

Första grejen på agendan var lunch. Den var god som attan - precis som det brukar vara.
Man kunde plocka av både fisk och kyckling och nån form av omelett.
Sedan fick vi en guidning av hotellet och deras lekrum som en av våra säljare hjälpt dem utrusta.
Då det är högsäsong är tydligen hela konferensvåningen där vi satt ombyggd till lekrum för att passa alla barnfamiljer som bor på hotellet.
Vårt konferensrum hade för övrigt det passande namnet Apan.
Eftermiddagens aktivitet bestod av ett besök i lejonkulan - en ca 5x5 meter stor bur placerad en bit ut i lejonhängnet. Där var det snarare lejonen som betraktade oss än tvärtom.
Så fina de är =) Man ville nästan sträcka ut handen och klappa på honorna när de gick förbi, men jag fick påminna mig om att det inte handlade om några tamkatter.
Till detta fick vi öl och smörgås.
På vägen tillbaka till hotellet såg vi dessutom en stor brunbjörn i sitt hägn.
Den såg alldeles fluffig och gosig ut =)

   

Sedan var det dags för lite mer allvar och konferens innan middagen.
Men eftersom det inte är så himla kul att läsa om skippar vi allvarligheterna och går direkt på middagen...
Den bestod av förrätt som var sik med nån form av mousse med örter i.
Huvudrätten var lammstek med riktigt potatismos och en mycket god sås. Mmmmm...
Till detta fick vi ett glas vitt och ett glas rött. Så jag vart lite såsig i huvudet.
Efter middagen satt vi kvar och snackade skit till klockan blev tolv, efter det tycke de som var kvar att det var dags att gå och sussa.

 

Så till det allra bästa förutom lejonen såklart... tisdagsmorgonens hotellfrukost.
Älskar att kunna gå och plocka av en buffé där allt står så fint uppdukat.
Denna morgon blev det en skål med blandade flingor och russin med yoghurt och en grov macka med äggröra och knaperstekt bacon.
Sedan ytterligare ett par timmar konferens innan det blev time för lunch - ja, man äter väldigt ofta när man är iväg.
På lunchbuffén fanns både fisk och kassler och nån risotto. Allt var gott tyckte jag.
Efter fikat vid tretiden satte jag mig i gröna bilen och körde hemåt igen.
Stannade en gång för att tanka och handla lite att smaska på för att hålla mig vaken.
Sedan roade jag mig sista biten med att ta kort på roliga vägskyltar.

   

Strax efter Köttbods-skylten höll jag dock på att krocka med en utsvängande traktor med ett släp fullt av timmerstockar.
Han kom ut precis bakom ett skymt krön, så det var bara att ställa sig på bromsen.
Sedan kan man säga att jag var ordentligt vaken.

Kommentarer
Postat av: Malin

Låter som en kul resa och kortet på mjörn blev superb!
inte undra på att man gillar att vara där ofta på somrarna =)

2007-04-04 @ 21:34:58
Postat av: Åsa

"Vårt konferensrum hade för övrigt det passande namnet Apan"
- det börjar på J och slutar på APAN :)
Ses på tisdag noss noss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback