Hemmapyssel

Vi vaknade runt halv tio och åt frukost till ett avsnitt Star Trek som vanligt.
Efter det ringde mamma och försökte lura mig att veden blivit stulen, men så kom jag på att det är 1:a april idag.
Har ni lurat någon / blivit lurad idag?

Efter det gav jag mig ut i trädgården på framsidan och rensade i rabatterna.
Tog bort nåt som mest ser ut som gamla torra vasstrån som sticker upp. Men längst ner på stråna kommer det nya blad, så nån form av växt måste det ju vara som ser så lustig ut.
Sedan klippte jag ner en buske lite till, vill inte att den skall växa in helt i busken bredvid.
Och till sist vattnade jag alla rabatterna. Det har ju varit rätt torrt ett tag nu, så de såg lite ledsna ut.

När jag ändå hade slangen framme kom jag fram till att jag lika gärna kunde tvätta av bilen också.
Fick nåt mirakelmedel av Patrik, men skulle nog ha kört med varmt vatten och diskmedel först i alla fall, för den ser lite fläckig ut nu, bilen.
Men men... jag får väl tvätta den igen en annan helg. Den ser ju bättre ut i alla fall.
Den har ju trots allt inte blivit tvättad på hela vintern.

Stackars Patrik har mått kasst hela dagen. Illamående och frossa.
Men han tog i alla fall ut en stol och halvlåg på uteplatsen med en bok.

Nu är det dags att åka till repet....

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback