Styrka + kondition vecka 15

Stack till gymmet då de öppnade vid tolv.
Först körde jag styrka.

Rygg: sittande rodd 1x10 - 50 kg, 2x10 - 60 kg.
Bröst: Sittande bröstpress i maskin 2x10 - 60kg, 1x10 - 70kg.
Biceps: Stående hantelcurl 4x10 - 6 kg.
Triceps: Stående med rakt handtag 3x10 - 25kg.
Framsida axel: Stående latsdrag med trekant 3x10 - 25 kg.

Kondition: Knappt 6 km löpning med gradvid ökad hastighet från 7 km/h till 11 km/h.

Avslutade med rygglyft, armhävningar, situps och ordentlig stretch.

Passet i helhet kändes bra. Styrkan är det inget större fel på. Skulle dock vilja ha en träningskompis så man dels kan peppa varandra och dels hjälpa varandra så jag kunde testa andra övningar, samt lägga på tyngre utan risk för skador. Löpningen kändes lite tung idag också, men konditionen byggs ju upp successivt.

En av boxinstruktörerna kom och snackade lite då jag stretchade. Sa till honom som det var att jag tappat sugen lite med boxen efter jag börjat träna hos dem, eftersom deras pass inte är speciellt varierande.
Men fick då reda på att det kommit in en ny kille i Sportlife som skall förändra boxpassen till det bättre och kasta in lite smått och gott från lite andra kampsporter också.
Så i nästa vecka skall jag försöka få tummen ur och gå och boxas ett pass och se om det är skillnad.

Kommentarer
Postat av: Anna

men lotta!!! en enda väska??? Är du inte klok? Gå o köp dig en till eller tio omedelbums!

;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback